Política de cookies
Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació.

X

Els socialistes porten a les Corts la proposta d’Arcadi España que els beneficis dels ports es reinvertisquen en accions per la sostenibilitat de les ciutats

Els socialistes porten a les Corts la proposta d’Arcadi España que els beneficis dels ports es reinvertisquen en accions per la sostenibilitat de les ciutats
  • El síndic socialista en Les Corts, Manolo Mata presenta una PNL en la qual demana que es distribuïsquen els beneficis d’acord amb uns criteris establits en col·laboració amb els ajuntaments
  • Mata destaca la necessitat de “buscar una relació fluida, amable i oxigenada entre els ports i les ciutats que els acullen”

València, 27 de febrer de 2020.- El síndic del grup parlamentari socialista en Les Corts Valencianes, Manolo Mata, ha presentat una Proposició No de Llei (PNL) que recull la proposta del conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, de modificar la Llei de Ports perquè els ports tinguen l’obligació d’invertir part dels seus beneficis en accions per la sostenibilitat energètica i contra el canvi climàtic que es duguen a terme a les ciutats on desenvolupen la seua activitat. El síndic ha explicat que la iniciativa persegueix “buscar una relació fluida, amable i oxigenada entre els ports i les ciutats que els acullen”.

Així, en la PNL, el grup socialista planteja que es distribuïsca la part acordada dels beneficis derivats de l’activitat dels ports d’acord amb uns criteris establits en col·laboració amb els ajuntaments que es troben en l’àrea d’influència d’aquests. “L’aposta definitiva del port de València és per la sostenibilitat i per poder tindre energies renovables en tots els sectors i fer el menor mal possible a l’entorn”, ha considerat Mata.

“La tendència al creixement fa que ens traslladem a una nova manera de pensar el transport marítim amb un impacte ecològic molt important”, ha explicat el síndic socialista, que ha recordat que, per això, “els ports europeus i, sobretot el port de València, ja han començat una reflexió sobre el model portuari sostenible”. En aquest sentit, ha afegit que els barris confrontants amb el port “tradicionalment han sigut els que s’han vist més afectats pels impactes visuals, sonors i mediambientals dels ports, però aquesta situació es revertirà a partir d’una vertadera col·laboració amb les ciutats”.

Per a Mata, “el futur ha de passar per la integració i la convivència dels ports amb les seues ciutats”, un futur que, ha manifestat, “s’ha de construir sempre en col·laboració constant amb els ajuntaments, que són les institucions més pròximes a la ciutadania”. Per això, ha considerat, “s’ha de realitzar un canvi legislatiu per a la reinversió dels ports a les ciutats en les quals s’integren” perquè aquests es convertisquen en “agents que generen beneficis en la transició energètica i la lluita contra el canvi climàtic”, tal com es contempla en la línia marcada pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

“Les valencianes i valencians necessitem un port potent, el règim econòmic i el nostre sistema econòmic el necessiten, però també és necessari que el port ens retorne part del que aportem”, ha conclòs.