Política de cookies
Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació.

X

El PSPV-PSOE demana impulsar un pla de formació específica, coordinada i actualitzada per a educadors i educadores d’infantil i que puguen disposar dels recursos dels Cefire

El PSPV-PSOE demana impulsar un pla de formació específica, coordinada i actualitzada per a educadors i educadores d’infantil i que puguen disposar dels recursos dels Cefire
  • La portaveu d’Educació del PSPV-PSOE en Les Corts Valencianes, Ana Besalduch, ha presentat una PNLL per a formar als educadors infantils municipals en els programes de transició d’etapes amb la finalitat d’afavorir la continuïtat de l’aprenentatge
  • Besalduch assegura que aquesta iniciativa s’emmarca en l’aposta del Consell de Ximo “per donar a l’educació infantil un caràcter clarament educatiu i no merament assistencial, amb una identitat pròpia dins del sistema educatiu”

València, 11 d’octubre de 2020.- La portaveu d’Educació del PSPV-PSOE en Les Corts Valencianes ha presentat una Proposició No de Llei (PNLL) per a instar el Consell a impulsar un pla de formació específica, coordinat entre totes les administracions i actualitzat, per als educadors i educadores d’infantil, inclosos els d’escoles municipals i a que puguen disposar dels recursos dels centres de formació, innovació i recursos educatius (Cefire) atés que, ha destacat Besalduch, es tracta de “una etapa fonamental per al desenvolupament dels xiquets i les xiquetes, que construeix la seua personalitat, afavoreix la seua socialització i compensa les desigualtats socials”.

Així mateix, en la iniciativa s’incideix en la necessitat de formar als educadors i educadores d’aquesta etapa educativa en els programes de transició d’etapes, amb la finalitat d’afavorir la continuïtat de l’aprenentatge, així com d’impulsar la participació d’estos professionals a les escoles municipals en les modalitats que es convoquen en els Cefire i facilitar el seu accés als recursos d’estos centres. A més, s’aposta per afavorir la col·laboració entre els col·lectius que treballen en l’educació infantil, aprofundir en la formació en noves tecnologies per a aquest àmbit i realitzar trobades de bones pràctiques d’educadors.

“L’educació infantil és una etapa fonamental per al desenvolupament dels xiquets i les xiquetes, perquè és el moment en el qual es construeixen la seua personalitat, s’amplien les seues experiències i s’inicia la seua socialització”, ha manifestat Besalduch, que ha incidit a més en la “funció compensadora de les desigualtats socials” d’aquesta etapa educativa. “La importància de comptar amb una educació infantil de qualitat fa imprescindible formar adequadament a les persones que desenvolupen la labor educativa en esta etapa”.

En este sentit, ha recordat que la iniciativa presentada pel grup socialista “s’emmarca en l’aposta del Consell de Ximo “per donar a l’educació infantil un caràcter clarament educatiu i no merament assistencial, amb una identitat pròpia dins del sistema educatiu”. A més, ha assenyalat la creació, des de 2015, de 16.000 places gratuïtes per a xiquets i xiquetes de 2 a 3 anys. “Hem duplicat les quantitats consignades al bo infantil, perquè tenim clar que en les primeres etapes educatives són la base per a la igualtat real de oportunidades”, ha defensat.

“Els nostres xiquets i xiquetes necessiten que els qui els formen reben així mateix una formació més intensa i amb constant actualització”, ha assegurat la portaveu socialista d’Educació en Les Corts. Per això, ha apostat per “un pla d’acció coordinat” que permeta que els educadors infantils tinguen una formació concorde a les seues necessitats, contínua i permanent. “És el moment de dissenyar una nova formació que tinguen en compte la singularitat d’aquesta etapa i la diversitat de l’alumnat, com a part d’una aposta pel paper central de l’educació des dels seus primers nivells”, ha conclòs.