Política de cookies
Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació.

X

El PSPV-PSOE demana estudiar els efectes del confinament i la docència on-line en el rendiment acadèmic de l’alumnat universitari

You are currently viewing El PSPV-PSOE demana estudiar els efectes del confinament i la docència on-line en el rendiment acadèmic de l’alumnat universitari

· El portaveu socialista d’Innovació i Universitats en Les Corts Valencianes, Pedro Ruiz Castell, ha presentat una PNL per a elaborar un estudi que “identifique les febleses i fortaleses del sistema universitari públic” i avaluar “la seua adaptació a l’ensenyament no presencial

· Destaca “l’esforç del personal docent i alumnat a adaptar-se a les noves circumstàncies i per a acabar el curs de la millor forma possible i sense que l’aprenentatge es vera perjudicat”

València, 31 de maig de 2020.- El portaveu socialista d’Innovació i Universitats en Les Corts Valencianes, Pedro Ruiz Castell, ha presentat una Proposició No de Llei (PNL) per a instar al Consell a elaborar un estudi que analitze com han repercutit el confinament i l’adaptació a la docència on-line i l’avaluació telemàtica en el rendiment acadèmic de l’alumnat de totes les universitats públiques valencianes.

“El sistema universitari valencià s’ha vist obligat per les circumstàncies a adaptar l’ensenyament als mètodes i plataformes no presencials”, ha destacat Ruiz Castell, que ha recordat que “des del 12 de març, quan es va anunciar la suspensió de tota activitat educativa i formativa presencial en tot el sistema universitari valencià, s’ha desenvolupat un treball ingent per a garantir l’accés de tot l’alumnat als continguts educatius sense que ningú es perda res”.

Així, ha subratllat que “les universitats públiques valencianes van aprovar mesures excepcionals per a planificar al docència de manera no presencial i atendre l’alumnat de manera telemàtica” i que, des que el 3 d’abril es va acordar finalitzar aquest curs de manera virtual, “es va imposar la necessitat d’una avaluació telemàtica i cada universitat es va comprometre adaptar-se als mitjans no presencials, com així ha sigut, perquè el curs acabara en les millors condicions possibles”.

“Davant aquesta situació sobrevinguda i per a ajudar a identificar les febleses i fortaleses del sistema universitari, seria especialment interessant poder estudiar i analitzar amb detall l’impacte que aquesta situació ha tingut en l’alumnat de les universitats públiques valencianes, sobretot en el que té a veure amb la seua dedicació i rendiment acadèmic”, ha considerat el portaveu socialista d’Innovació i Universitats, que ha posat en valor “l’esforç d’universitats, docents i alumnat a adaptar-se a les noves circumstàncies i posar de la seua part per a acabar el curs sense que l’aprenentatge es vera perjudicat” i ha conclòs que “cada crisi pot ser també una oportunitat; en aquest cas, la de conéixer millor els reptes i punts forts de les nostres universitats”.