- El portaveu d’Educació del PSPV-PSOE en Les Corts, Jose Luis Lorenz, assenyala que “els docents que treballen diàriament per oferir una educació pública de qualitat als xiquets i xiquetes es mereixen comptar amb unes condicions adaptades a la seua labor”: “És urgent que es done resposta a les seues reivindicacions”
- Els socialistes valencians proposen que s’iguale la remuneració dels professors tècnics d’FP i els professors de secundària, així com que es valore la labor del tutor i el coordinador amb una millora en les seues nòmines
València, 18 de maig de 2025.- El PSPV-PSOE ha demanat hui al Consell que millore les condicions del professorat en la Comunitat Valenciana augmentant en 57 milions d’euros el pressupost destinat a les plantilles docents en els comptes per a enguany i ha proposat que “s’ha d’ampliar el pressupost de manera progressiva fins a aconseguir unes condicions dignes”. Així ho ha traslladat aquest diumenge el portaveu d’Educació del PSPV-PSOE en Les Corts, José Luis Lorenz, qui ha explicat que “l’aprovació d’aquesta esmena que hem presentat des del Grup Socialista suposaria una declaració d’intencions i un compromís a llarg termini que culminaria amb les condicions que mereixen i demanen els docents”.
En aquest sentit, el diputat socialista ha assenyalat que “els docents que treballen diàriament per oferir una educació pública de qualitat als xiquets i xiquetes es mereixen comptar amb unes condicions adaptades a la seua labor” i ha insistit que “és urgent que es done resposta a les seues reivindicacions”. A més, ha subratllat que “no ens podem permetre que les plantilles docents es troben en una situació de precarietat que repercutiria de manera directa en l’educació que reben els nostres fills i filles” i ha afegit que “millorar les seues condicions és millorar també l’educació de la Comunitat Valenciana”.
Finalment, en aquesta mateixa línia, els socialistes valencians han proposat, a través de les esmenes als pressupostos de la Generalitat, que s’iguale la remuneració dels professors tècnics d’FP i els professors de secundària, així com que es valore la labor del tutor i el coordinador amb una millora en les seues nòmines, una mesura amb la qual “el sistema educatiu s’equipararia al d’altres comunitats autònomes on s’està aplicant”.